Blondi soittaa Ikeaan
Otin maanantaina ensi töikseni aamulla luurin kouraan, kävelin työhuoneeseen ja hupsista! kompastuin noin 15 x 40 x 10 cm:n kokoiseen avaamattomaan pahvilaatikkoon, joka nojaili rennosti työpöytään. Avaamattakin arvasin, että tässä ovat nyt ne ruuvit ja kiskot, joilla vetolaatikot saa paikalleen. En tajua, miten en nähnyt sitä lauantaina, vaikka varta vasten etsin mitä tahansa boksia tai pussia, jossa ne vehkeet saattaisivat olla.
No hyvä, mutta saranat puuttuvat silti. Tähän mennessä olin jo päätellyt, että ne eivät puuttuneet kuljetuksesta erehdyksessä, vaan ne olisi pitänyt ostaa erikseen. Mutta koska myyjä ei ollut niitä mulle ostoslistaan lisännyt, en tietenkään ollut niitä myöskään ostanut. Soittamaan siis Ikeaan, kädessä Itellan toimituksen toimitusluettelo. Asiakaspalveluhenkilö näppäili koodinumeron järjestelmäänsä ja ilmoitti, että tämä on lista niistä tuotteista, jotka tulivat noutovarastosta, tarvittaisiin lista niistä tuotteista, jotka itse keräsin myymälästä (ja jotka jätin myöhemmin kuljetuspalvelun huomaan).
Oikea lista löytyi enemmän onnen ja sattuman kautta kuin järjestelmällisen etsinnän ansiosta. Taas soittamaan. Asiakaspalveluhenkilö näppäilee jälleen koodinumeron järjestelmään, mutta listaapa ei sieltä löydykään. Hetken jo epäilin, että asiakaspalvelija heittää mut ulos linjoilta sanomalla "no nyt en kyllä voi auttaa kiitos hei", mutta ei sittenkään. Luettuani ääneen listassa olevien komponenttien nimiä tyyliin KOMPL RTKO ja KOMPL ESRJT, totesimme yhdessä, että saranoita ei totta tosiaan listalla ollut. Jos maksaisin saranoiden hinnan 14 eur, saranat postitettaisiin (heidän kustannuksellaan) vielä tällä viikolla. Hienoa, kiitos.
Puolen tunnin päästä soi puhelin ja vastaajaan jätetään viesti. Hinta onkin 20 eur. No ihan sama, mutta nyt jännitän sitä, osaavatko yhdistää mun 14 + 6 eur laskuni yhteen vai saanko soittaa saranoiden perään taas ensi viikolla.
Jos Ikea myisi autoja:

No hyvä, mutta saranat puuttuvat silti. Tähän mennessä olin jo päätellyt, että ne eivät puuttuneet kuljetuksesta erehdyksessä, vaan ne olisi pitänyt ostaa erikseen. Mutta koska myyjä ei ollut niitä mulle ostoslistaan lisännyt, en tietenkään ollut niitä myöskään ostanut. Soittamaan siis Ikeaan, kädessä Itellan toimituksen toimitusluettelo. Asiakaspalveluhenkilö näppäili koodinumeron järjestelmäänsä ja ilmoitti, että tämä on lista niistä tuotteista, jotka tulivat noutovarastosta, tarvittaisiin lista niistä tuotteista, jotka itse keräsin myymälästä (ja jotka jätin myöhemmin kuljetuspalvelun huomaan).
Oikea lista löytyi enemmän onnen ja sattuman kautta kuin järjestelmällisen etsinnän ansiosta. Taas soittamaan. Asiakaspalveluhenkilö näppäilee jälleen koodinumeron järjestelmään, mutta listaapa ei sieltä löydykään. Hetken jo epäilin, että asiakaspalvelija heittää mut ulos linjoilta sanomalla "no nyt en kyllä voi auttaa kiitos hei", mutta ei sittenkään. Luettuani ääneen listassa olevien komponenttien nimiä tyyliin KOMPL RTKO ja KOMPL ESRJT, totesimme yhdessä, että saranoita ei totta tosiaan listalla ollut. Jos maksaisin saranoiden hinnan 14 eur, saranat postitettaisiin (heidän kustannuksellaan) vielä tällä viikolla. Hienoa, kiitos.
Puolen tunnin päästä soi puhelin ja vastaajaan jätetään viesti. Hinta onkin 20 eur. No ihan sama, mutta nyt jännitän sitä, osaavatko yhdistää mun 14 + 6 eur laskuni yhteen vai saanko soittaa saranoiden perään taas ensi viikolla.
Jos Ikea myisi autoja:


0 Comments:
Post a Comment
<< Home