Nöf Telecom ja lentostressi
Arvasin, että Suomeen paluusta tulee sama stressi kuin Ranskaan tulosta, mutta käänteisessä järjestyksessä. Nettiliittymän kanssa oli ongelmia alkuun, kun se ei oikein suostunut toimimaan, ja nyt on sitten vaikea päästä koko liittymästä eroon. Teleoperaattorin eli Neuf Telecomin sivuilta ei kovin helposti löydy tietoa siitä, miten sopimuksen voi lopettaa. Sopimusehdoista kuitenkin löytyi tieto, että liittymä irtisanotaan kirjatulla kirjeellä 30 päivää haluttua irtisanomispäivää aikaisemmin. Operaattorilta lainassa oleva modeemi eli Neuf Box tulee myös palauttaa samassa yhteydessä operaattorille. Ei vaan sanota, minne kirje tulee lähettää. Ei sanota sitäkään, minne Neuf Box tulee lähettää. Sivuilta löytyy lomake, jolla voi lähettää eri aiheisiin liittyviä kysymyksiä. Ihan kiva idea, mutta joka kerran kun sitä yrittää, tulee Lähetä-napin painamisen jälkeen virheviesti, jossa ilmoitetaan, että viesti ei lähtenyt minnekään. Näppärä keino välttää turhia kysymyksiä. Merci tästäkin vähästä. Kirjattu kirje vuokraisännän allekirjoituksella varustettuna on nyt lähtenyt asiakaspalvelun osoitteeseen. Kirjeessä myös pyysimme ilmoittamaan, mihin helvettiin tuo Neuf Box kuuluu palauttaa [sana helvetti oli tästä versiosta vielä jätetty pois. Tulee mukaan seuraavaan, jos tämä ei tuota tulosta]. Jään odottamaan, mitä seuraavaksi tapahtuu.
Kaisan lentojen kanssa oli hirveä sähellys tänne tullessa, koska en silloin vielä tiennyt, että a) kaikkiin koneisiin ei koiria oteta lainkaan (kylmä ruuma). Tämä sulkee pois kaikki halpalentoyhtiöt. En tiennyt sitäkään, että b) Kaisan boksi on juuri muutaman sentin korkeampi (68 cm) kuin joidenkin lentokonemallien lastausaukot, joten se sulkee pois sitten muutaman muun mahdollisuuden (tänne tullessa esim. SAS:n). Tänne tullessa lentojen varauksessa auttoi lopulta PetCargon Vesa, joka vei Kaisan myös kentälle, koska olin silloin itse jo Ranskassa. Loppu hyvin, kaikki hyvin, koira tuli ehjänä ja vain hieman järkyttyneenä Pariisin kautta Nizzaan.
Nyt sitten tiesin valmiiksi, että ongelmia on odotettavissa. PetCargo ei voi Suomesta käsin huolehtia lentojen varaamisesta, joten se jäi nyt sitten mun harteilleni. Puolikielivammaisena rakastan selvittää asioita täällä päässä. Niinpä ajattelin kokeilla, onnistuisiko lennon varaaminen Finskiltä. Sivuilta löytyi kontaktilomake ja vastaus saapui noin viikon päästä. Ei onnistu, Nizzasta Helsinkiin ei oteta rahtia ollenkaan. Se siitä. Nyt on sitten jäljellä Lufthansa ja Air France, joista jälkimmäistä ajattelin yrittää ensin. Sivuilta löytyi jälleen kysymyslomake ja sitä kautta sain asiakaspalvelun numeron ja nettiosoitteen, jota kautta voi yrittää varausta. Nettiosoite oli tietenkin väärä, mutta muutamalla kokeilulla onnistuin paikallistamaan oikean. Rahdeissa AF tekee yhteistyötä KLM:n kanssa, joten mun alustava kyselyni lähti nyt sitten KLM:n toimistoon. Ja taas odotetaan.
Onneksi suunnitelman loppuosa on valmiina: PetCargon Vesa on luvannut ottaa Kaisan Helsingissä vastaan ja toimittaa bokseineen päivineen Haagaan, jossa Sannan vanhemmat siitä sitten huolehtivat, kunnes Sanna ja minä palaamme la-su välisenä yönä kotiin. Kunhan nyt saataisiin se lento vaan varattua... Kaisa-parka ei aavista mitään. Tai niinhän mä luulen, kyllä se taitaa sen huomata, että mamma on vähän hermona.
Kaisan lentojen kanssa oli hirveä sähellys tänne tullessa, koska en silloin vielä tiennyt, että a) kaikkiin koneisiin ei koiria oteta lainkaan (kylmä ruuma). Tämä sulkee pois kaikki halpalentoyhtiöt. En tiennyt sitäkään, että b) Kaisan boksi on juuri muutaman sentin korkeampi (68 cm) kuin joidenkin lentokonemallien lastausaukot, joten se sulkee pois sitten muutaman muun mahdollisuuden (tänne tullessa esim. SAS:n). Tänne tullessa lentojen varauksessa auttoi lopulta PetCargon Vesa, joka vei Kaisan myös kentälle, koska olin silloin itse jo Ranskassa. Loppu hyvin, kaikki hyvin, koira tuli ehjänä ja vain hieman järkyttyneenä Pariisin kautta Nizzaan.
Nyt sitten tiesin valmiiksi, että ongelmia on odotettavissa. PetCargo ei voi Suomesta käsin huolehtia lentojen varaamisesta, joten se jäi nyt sitten mun harteilleni. Puolikielivammaisena rakastan selvittää asioita täällä päässä. Niinpä ajattelin kokeilla, onnistuisiko lennon varaaminen Finskiltä. Sivuilta löytyi kontaktilomake ja vastaus saapui noin viikon päästä. Ei onnistu, Nizzasta Helsinkiin ei oteta rahtia ollenkaan. Se siitä. Nyt on sitten jäljellä Lufthansa ja Air France, joista jälkimmäistä ajattelin yrittää ensin. Sivuilta löytyi jälleen kysymyslomake ja sitä kautta sain asiakaspalvelun numeron ja nettiosoitteen, jota kautta voi yrittää varausta. Nettiosoite oli tietenkin väärä, mutta muutamalla kokeilulla onnistuin paikallistamaan oikean. Rahdeissa AF tekee yhteistyötä KLM:n kanssa, joten mun alustava kyselyni lähti nyt sitten KLM:n toimistoon. Ja taas odotetaan.
Onneksi suunnitelman loppuosa on valmiina: PetCargon Vesa on luvannut ottaa Kaisan Helsingissä vastaan ja toimittaa bokseineen päivineen Haagaan, jossa Sannan vanhemmat siitä sitten huolehtivat, kunnes Sanna ja minä palaamme la-su välisenä yönä kotiin. Kunhan nyt saataisiin se lento vaan varattua... Kaisa-parka ei aavista mitään. Tai niinhän mä luulen, kyllä se taitaa sen huomata, että mamma on vähän hermona.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home